tisdag, februari 03, 2009

Fotografering








































Goliat poserar gärna i skogen. Här som lejonkungen. "I en värld full av liiiiiiiv"





Idag är det alldeles underbart väder här i Mullhyttan. Kallt och klart, och vacker snö på grenarna. Jag och Goliat var precis ute och jag tog vad som kändes var omkring femtio miljoner bilder, jag tror jag fick ett bra. Dessutom lyckades jag med konststycket att tappa min kamera i snön, så nu knastrar den lite underligt när man zoomar...

Imorse var vi ute på en runda med Sofia och hennes mellanpincher Frodo. Goliat och Frodo gillar inte varandra alls, vårat mål är att dom ska tolerera att vistas i samma rum utan något kruff. Som det är nu är läget spänt men utomhus går det fint.
Det är tråkigt att det ska behöva vara så, men samtidigt har man ju viss förståelse. Goliat är okastrerad och 2 år gammal, Frodo är okastrerad och 9 månader, men rätt kaxig för sin ålder. Bäddat för problem med andra ord. Goliat har aldrig visat aggressiva tendenser innan, så nånting är det med Frodo som han stör sig grymt mycket på. Men, man kan ju inte älska alla? Gå ihop med alla måste han dessvärre göra.

I eftermiddag frågade min kompis Victoria mej om jag ville följa med på en långtur med hundarna. Den skulle väl ha tagit två timmar, men jag har dessvärre fått en inflammation i något ledband i benet, så jag kände att jag nog inte skulle orka gå så långt. Dessutom är en av tikarna i sällskapet i löp, och tålamodet tryter lättare när man har ont. Jag ska aldrig mer dansa vilt har jag bestämt mig för... Jag hade nackspärr hela helgen och höften får mig att känna mig som en gammal tant.Goliat med kompisen Fritz (papillonkorsning)

Inga kommentarer: