måndag, mars 07, 2011

Mer vuxen än valp

Mina små stjärngossar
Det blev tyvärr ingen resa till Ökebacka. Däremot fick jag, nu efter lunch, ett mms från Hanna med en bild på Devil och kommentaren "Min valp är mer vuxen än valp!" Precis samma sak slog mig när jag ser bilder på Sune från idag. Han är ju... en hund!!? Inte längre någon liten ullig, tultande klumpeduns. Nu för tiden är han dessutom ganska spänstig. Ja, i alla fall för det mesta!

Idag gick jag och vovvarna en promenad hemma hos svärföräldrarna. Jag var tvungen att stanna bilen och ta ett kort på allén upp till deras by. Det är så vårigt ute! Det känns i luften nu. Nu är den på väg. Detta är inte bara ett "töväder mitt vintern". Detta är våren som är på väg! På promenaden gjorde jag ett par små leta-övningar till Sune. Jag sätter honom att stanna och själv går jag ut cirka tio meter och gömmer en leksak bakom ett träd eller i någon hålighet. Sen går jag tillbaka och skickar ut honom att leta. Detta fullkomligt ÄLSKAR han att göra, och han är som en liten målsökande missil på väg tillbaka till mig. Jag blir så glad att det äntligen har börjat lossna för oss! Det känns så befriande att ha möjlighet att göra såna här enkla små upplet och sökövningar. på promenaderna. Dels för att det är så himla skoj, och dels för att det känns som att vår relation växer så det knakar i och med dessa.

Jag lade också ett litet spår till Sune. Det var cirka 60 meter långt, ganska rakt och i spårslutet låg en leksak. Det märktes att han började jobba redan på väg från bilen. Han tog sig an uppgiften på största allvar och var mycket koncentrerad. Tyvärr hade jag, som vanligt, lagt ett både för kort och för lätt spår för honom. Nu när tövädret erbjuder lite barmark ska jag nog våga avancera våra spår till både längre och lite lurigare.

Sune, som fyller 7 månader den här veckan!

2 kommentarer:

Boel sa...

Oj vad han är fin din hund=)

Boel sa...

Oj vad han är fin din hund=)