onsdag, mars 02, 2011

Ensamträningen fortskrider

Har "möblerat om" i min lilla cell....
Idag fick stjärngossarna vara ensamma en stund medan jag i strålande sol traskade upp på staden för att uträtta sådant som vuxna människor gör. Nämligen i bankärende med ett gäng helknepiga vuxenbankpapper i högsta hugg. Tyvärr, eller kanske ska jag tycka att det vara bra, så var banken stängd. Men detta gör ju bara att jag har ett ärende till imorgon att uträtta! Sune hade skällt några skall när jag gått, men sen såg det ut att ha varit lugnt enligt min inspelning. Så det går framåt i alla fall.

En annan sak som fortskrider är c-uppsatsen. Imorgon ska den visst vara färdig och vi har inte ens gjort klart resultatdiskussionen ändå. Men det är väl så det ska vara när man skriver c-uppsats vad jag har förstått. Så där svettigt, dödsångestframkallande och fruktansvärt. Men snart är det klart och när detta är över och praktiken börjar kommer man att längta tillbaka till "när man skrev c-uppsats, för det var ju så himla skönt". Jaja, jag kan visst aldrig bli nöjd.

En som däremot ALLTID är nöjd, det är Sune det. Han är en riktigt liten livsnjutare.


Inga kommentarer: