torsdag, mars 17, 2011

En timme i morgonsol


Gräver du så gräver jag!

Snusläppen Sune

Barn nuförtiden är galna...
Barn måste vara det allra bäst i utmattningssynpunkt, för både hundar och fastrar. Jag och jyckarna har spenderat en timme nu på morgonen till att följa med i denna galna pojkes förehavanden, och jösses, nu ligger vi alla utslagna, både jag och hundarna. Farmor har kollapsat på soffan för längesen. Hjälp, vilken energi! Pojken sprang upp, hoppade ner, sprang upp, hoppade ner, och Sune var ju så klart tvungen att springa med i varje vända.
Jag har gått och lagt mig halv nio varje dag denna vecka, helt slutkörd efter att ha passat barn och lyssnat på allt tjatter, gnäll, skratt och tjoande hela dagen lång. Och detta är bara två, tänk hur dagisfröknar har det? Det blir rena rama semestern att börja praktisera på sjukhuset om en vecka.

2 kommentarer:

Annika sa...

Åååh, härligt med en massa fina bilder igen. Snusläppen är underbar. Tonåringar alltså.

Unknown sa...

Tänk då vad jag får lida...... :-)