onsdag, mars 16, 2011

Ibland tror jag att han kanske inte är så korkad ändå

Strategisk placering
"Man får väl inte vara dum" sa Sune och placerade sig under den stol där det är mest sannolikhet att godsaker dimper ner. Nåja, tänker jag. Det gör väl ingenting om han käkar lite fiskpinnar nångång ibland.

Idag träffade jag min kompis Sofia och hennes pinscher Frodo. Vi gick till lekparken så hennes son kunde klänga runt som en liten apa medan vi tränade hundar så det stod härliga till. Jag har bestämt mig för att fokusera på det positiva numera. Skapa mig positiva målbilder i huvudet, se för min inre syn hur jag vill att det ska se ut när det är färdigt. Sofia jobbar som jobbcoach, men hon gör sig minst lika bra som hundförarcoach. Jag känner mig mycket stärkt och peppad! Tänk vilken skillnad det gör med lite sällskap under träningspasset!

Idag skötte sig Sune lysande. Vi tränade både på att leka med störning (i form av barn och  annat hundekipage i vild lek) på en ny plats. Detta var inga problem! Vi gjorde små , enkla positionövningar, stadga i sitt och ligg och en liten godissöksövning. Vi tränade lite "sitta vid sidan när någon kommer fram och hälsar på matte"övningar. Detta är svårt för Sune, så det får vi jobba vidare på. Men mest blev det vild lek. Och efter träningen gick vi hem till Sofia där jag fick god tomatsoppa och trevligt samtal och stor kopp rooibosté med honung. Mysigt.

Inga kommentarer: