måndag, mars 07, 2011

Favorit i repris..

Jahopp. Så var det då dags för magsjuka igen. Denna gången har Sune spytt hela natten och jag har varit vaken sen tre-tiden då jag insåg, efter att ha försökt gå och lägga mig ett par gånger, att det skulle bli lättare att helt enkelt sitta uppe. Tur man kan streama teveserier, jag säger då det.

Jag förstår mig inte på Sunes mage. Jag vet egentligen aldrig vad det är han reagerar på. Allt går fint, tills helt plötsligt när hans mage kollapsar totalt och det bara sprutar åt alla håll. Jag har visserligen hört talas om att hundar också kan få magsjuka, men fyra gånger på en och samma vinter? Det låter ju helt orimligt. Nåväl. Nu blir det dietfoder, prokolin och canikur och vätskeersättning och ta-det-lugnt-dagar och hela köret så får vi se om det vill vill stabilisera sig. Goliat får sympatifasta tillsammans med Sune, han var också dålig i magen igår men inte alls lika illa som Sune. (Så ja, teorin för tillfället är ju att dom har ätit något båda två, men det tog värre på Sunes känsliga mage, medan Goliats plåtlåda till buk klarade sig med bara lite svinn).


Mattias skyr hundarna som pestsmitta när dom är sjuka på det här viset, så nu ska jag fly härifrån tänkte jag. Mot shöörwooodskogen! (Mullhyttan).

2 kommentarer:

Mona sa...

Lite knepigt låter det men har du tänkt på var du varit innan detta brutit ut? Vad har ni gjort?
Frågar eftersom du rör dig i olika trakter. Hoppas nu att det ger med sig lite snabbare denna gången.

Nathalie och Ayax sa...

Hm. Tänkte lite på att veterinärer inte vill att hundar med ex diarré ska komma in med tanke på smittorisken, så om Goliat också blir dålig i magen kanske han faktiskt har blivit smittad (eller vise versa)? Sedan är väl magsjuka för hundar något annat att diskutera. Har även pratat lite med min uppfödare som är veterinär om Ayax lite konstiga sjukdomar, men hon säger att det är väldigt vanligt att unghundar drar på sig skit och att det ofta går över av sig självt. Kanske är det så för Sune med? Hoppas att Sune hunnit krya på sig iaf!