söndag, mars 06, 2011

Blogga med nya tag!

Sådär- nu är vi hemkomna efter en helg fylld med vilda skrik, bajsblöjor och en och annan lugn stund (men det var mer av den andra varan). Jag har hela helgen ägnat mig åt barnpassning då min käre storebror åkte Vasaloppet. På tal om det, rätt fantastiskt att genomföra hela Vasaloppet utan att ha tränat innan. Jag önskar att jag också hade den där envisheten i generna. Tydligen hade han så ont i ryggen så han inte kunde resa på sig nu, men ett fint diplom fick han för mödan som ska ramas in och sättas upp. Bra jobbat brorsan!

Både jag och hundarna är helt slut efter helgen! Goliat har skött sig ypperligt, han skällde inte ens när små barnfötter kom tassandes och dörren gled upp med ett långsamt knarrande mitt i natten. Om dagarna höll han sig undan rätt effektivt, förutom när det vankades mat förstås. Då placerade han sig, väldigt strategiskt, under köksbordet i väntan på att små barnhänder skulle "åka tappa dän". Nåja tänkte jag. Om jag får barn nångång får det bli strikt förbud att äta saker under köksbordet, men för tillfället hade jag fullt sjå med att bara få i barnen mat. Dom lyckades nästan övertyga mig om att dom "brukar få dricka coca cola till frukost" och "brukar få äta ostbågar till lunch".

Sune nu då. Tänk om man kunde ha en treåring som belöning efter ett väl genomfört moment i framtiden? Det hade varit perfekt. Barn är nämligen det bästa han vet. På gott och ont kan man väl säga. Han förstår inte när han blir för hårdhänt och barnen tycker det är roligt att leka med honom- tills det gör ont... Mot slutet av helgen, när jag lyckats styra upp regler som "man får inte springa inomhus" eller "lämna inte leksaker framme som du inte vill att Sune ska bära runt på" eller "ropa inte på Sune, kasta ut din favoritleksak på golvet och bli arg för att han tar den" så tycker jag ändå att det gick bra. Rasmus och Sune hade jättekul ute på fälten och inne hade lilla Felicia och Sune det mysigt när hon hade kafferep med dockservisen och matade Sune med torrfoderkulor på små små assietter. "Assego!!!" Det är verkligen synd att jag glömde kameran, detta ögonblick hade inte gjort något att föreviga med ett kort!

Idag ska vi finjustera c-uppsatsen, sen ska jag åka till Ökebacka och lägga spår med Hanna och sen tänkte jag åka hemåt. Jag återkommer, med dagsfärska bilder!

3 kommentarer:

Mona sa...

Aah vilken helg! Då var väl grabbarna helt slut efter besöket.
Bra att få lite "barnträning" också.

Cecilia sa...

Ja, haha, dom däckade som om dom vore döda när vi kom hem. Goliat har varit på helspänn hela helgen och Sune har lekt tills han stupade! Och ja, jag är jätteglad att vi fick chans att umgås med barnen under så lång tid. Blir favorit i repris till helgen dessutom, fast denna gången hemma hos mamma. Så sen är Sune "barnsäker" :P

Ingrid sa...

Fy skäms för att du glömde kameran!!