söndag, januari 18, 2009

Reningsverket.....



Min underbara pojkvän Mattias förbarmade sig över Goliat denna söndag.
Jag själv ägnade mig åt att backa runt gathörn (jag satsar nämligen på körkort till våren).

Mattias jobbar som jour för el- och reningsverket i Herrljunga kommun och fick ett larm lagom lägligt efter att tagit sig an jycken.
Efter en dag "på jobbet" kan man riktigt se hur Goliat tycker att han har gjort något meningsfullt. Han struttar liksom runt och känner sig viktig och är sådär halvt medvetslös av trötthet när han väl lugnat ner sej.

Matte blev dock inte lika imponerad efter just den här jobbrundan,
när Goliat skuttar in i lägenheten och luktar AVLOPP.
"Jo, det kan hända att det skvätte lite bajs på honom" som Mattias så fint medgav efter att jag sniffat i luften och frågat om det var någon som hade bajsat på sig i trapphuset (ursäkta mitt ovårdade språk, men det var verkligen ingen mild odör.)

Så nu väntar en inte fullt lika lyckofylld avspolning och schamponering
med efterföljande handdukstorkning.
Att efter denna misshandel sedan bli förvisad till hallen är ju egentligen
mer än vad Goliats värdighet klarar av.
Det är tur att jag är så kallhjärtad så jag struntar i hans förolämpade uppsyn.
"Om blickar kunde döda"...

Inga kommentarer: