fredag, januari 23, 2009

Budföring på garnisonen





Idag har jag tränat lite budföring med Goliat.
Mirja följde med på morgonpromenaden och vi passade på att prova några vändor.
Budföring går alltså till så att hunden ska springa från en person till en annan. Så, Mirja traskade bort med en näve köttbullar medan Goliat fick sitta fot vid min sida. Vi körde bara tio meter såhär nu i början. Han springer på fint till mottagaren, det är tillbakavägen som är lite lurigare.
Dessutom är han inte helt säker i ingångarna, så dom måste tränas separat. Men han tyckte det var skitkul! Det får bli mer sånt till våren.

Nu på eftermiddagen har jag och Goliat gått en promenad i snön. Jag blev så trött så jag trodde att jag hade varit ute i 2 timmar,
när jag kom in visade det sig bara vara en...
Då blir man lite besviken på sin egen kondition.
Grym tortyr eller kärlek? ;)

Inga kommentarer: