lördag, januari 24, 2009

Lite om agilitykursen och miljöträning



Lexy och Goliat

Jaha. Igår fick jag ett mail av den tjejen som jag trodde skulle bli min tränare i vår, där hon skrev att det inte blir någon agilitykurs på grund av för litet intresse. Fy vad tråkigt!! Jag som verkligen såg fram emot att gå kurs! Dessutom antog jag att det skulle bli en agilitykurs, eftersom det är en "agilityklubb", så jag var så klantig så jag inte valde något i andra hand.
Så nu står jag här. Utan kurs till våren.


Idag fick vi åka med min vän Mona till en freestyletävling utanför Falköping, för lite miljöträning och inspiration för framtiden. Det var 21 starter bara i klass 1! Jättekul att titta på alla duktiga hundförare och hundar, och lika kul var det att titta på dom som inte var så duktiga...
Goliat betedde sej på det stora hela hyfsat bra. Men oj vad jag behöver miljöträna mer!
Jag tror jag slappnade av för mycket förra året när han var så duktig i alla miljöer, och nu, ett år senare, är han som förbytt. Mona lovade att jag skulle få följa med på agilitytävling nästa helg, och miljöträna. Det blir ju kanonbra! Jag ska skärpa mig på den fronten hädanefter. Om jag vill börja tävla sen så går det ju verkligen inte för sig att han blir helt blockerad och totalt okontaktbar.






En bild på sällskapet, Mona bad att få slippa
vara med på kort, som förklaring på hennes
något avhuggna ansikte.

Inga kommentarer: